عکاسان حرفهای، لحظات را با استفاده از دوربین و سایر تجهیزات، ثبت میکنند. اغلب اوقات سوژهی آنها مردم هستند، اما از فضاهای باز، غذا ها و نوشیدنی ها، آثار هنری، حیوانات و طیف وسیعی از موضوعات دیگر نیز عکسبرداری میکنند. یک عکاس حرفهای ممکن است کار خود را به صورت مستقل و قراردادی انجام دهد یا ممکن است در یک شرکت یا آژانس تبلیغاتی یا هنری به عنوان
عکاس فعالیت کند.
در مشاغل مربوط به کافه رستوران ها هم حرفه ی عکاسی وجود دارد. عکس برداری از انواع غذا ها و انواع نوشیدنی ها، جنبه های تجاری و تفریحی خواهد داشت.
در این مبحث به اصول عکاسی حرفه ای، برای این گونه مجموعه ها خواهیم پرداخت.

چرا شغل کافه و رستوران به عکاسی حرفه ای نیازمند است ؟
عکاسی میتواند در
بهبود تجربه مشتریان و جذب مشتریان جدید به کمک تصاویر با کیفیت و جذاب، نقش مهمی داشته باشد. همچنین، در زمان حال بیشتر کسب و کارها وابسته به فضاهای مجازی هستند، از این رو در کافه و رستورانها نیز، عکاسی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد.
با استفاده از تصاویر جذاب، میتوان به مشتریان نشان داد که غذاها و نوشیدنیها از کیفیت لازم برخوردار هستند. علاوه بر این، عکاسی در کافه و رستوران، به عنوان یک روش برای نمایش دادن طرح دکوراسیون و فضای داخلی کافه و رستوران نیز مورد استفاده قرار میگیرد. با نمایش تصاویری از فضای داخلی کافه و رستوران، مشتریان بهتر میتوانند با محیط کسب و کار آشنا شوند و با کیفیت و طراحی آن آشنا شوند.
با نمایش تصاویر مناسب از
غذاها،
نوشیدنیها، کانسپت و دکوراسیون داخلی، مشتریان مطلع خواهند شد که در مجموعه ی شما، از چه خدماتی میتوانند استفاده کنند. همین امر سبب میشود رونقی در کسب وکار حاصل شود.
چرا تصویر و عکس محصولات برایمان لازم است ؟
تصاویر محصولات یک
کافه یا رستوران باید به صورت مناسب و با کیفیتی ایده آل عکاسی شده باشند.
چون این عکس ها میتوانند در انواع فضاهای مجازی ( اینستاگرام ، فیسبوک ، وارم ، واتساپ و ... ) اشتراک گذاری شوند. همین اشتراک گذاری هاست که سبب افزایش دنبال کننده و مشتری های جدیدی میشود.
همچنین اگر مصرف کننده ی یک منوی آنلاین هستید، میتوانید با تعیین تصاویر هر محصول در مقابل آن علاوه بر زیبایی ظاهری منو، محتویات، جزئیات ، شکل و رنگ نوشیدنی یا غذای دلچسب مجموعه را در اختیار مشتریان قرار دهید. میتوانید توسط این لینک منوی آنلاین و نمونه کارهایی برای عکاسی منوی آنلاین را مشاهده کنید.

چطوری یه عکس خاص از محیط کافه رستوران داشته باشیم ؟
عکاسی از محیط یک مجموعه، در حالت های مختلف چند ویژگی و اصول دارد که در باید رعایت شوند.
از این اصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- رعایت حریم خصوصی: در هنگام عکاسی از محیط کافه و رستوران، باید حریم خصوصی مشتریان و کارکنان را رعایت کرد و از عکاسی از آنها بدون اجازه صریح، خودداری کرد.
- استفاده از دوربین با کیفیت: برای عکاسی از محیط کافه و رستوران، باید از دوربین با کیفیت و مناسب استفاده کرد تا تصاویر با وضوح و کیفیت بالا به دست آیند.
- استفاده از تجهیزات حرفهای: برای عکاسی از محیط کافه و رستوران، باید از تجهیزات حرفهای مانند لنزهای با کیفیت و دوربینهای حرفهای استفاده کرد تا تصاویر با کیفیت و جذابیت بیشتری داشته باشند.
- رعایت قوانین حق تکثیر: باید از دستورالعملهای حق تکثیر و حقوق مالکیت مطلع شد و با رعایت آنها در عکاسی از محیط کافه و رستوران، دربرابر سوء استفاده از تصاویر جلوگیری کرد.
- نورپردازی: نورپردازی، شامل میزان نور، جهت نور، و شدت نور میشود. استفاده از نور مناسب، میتواند به ایجاد جذابیت و وضوح در تصویر کمک کند.
- رنگ: انتخاب رنگهای مناسب و ترکیب آنها با هم، میتواند به ایجاد تصویری جذاب و زیبا کمک کند.
- ترکیب: ترکیب، یعنی چگونگی قرارگیری عناصر مختلف در تصویر است. ترکیب مناسب میتواند به ایجاد تصویری تعادلدار و جذاب کمک کند.
- موضوع: انتخاب موضوع مناسب و نمایش آن در چارچوب تصویر، میتواند به جذابیت و قابلیت جذب تصویر کمک کند.
- وضوح: وضوح، یعنی درجه دقت و وضوحیت تصویر است. استفاده از دوربین با کیفیت و تنظیمات مناسب، میتواند به افزایش وضوح تصویر کمک کند.
- زاویه گیری: انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی، میتواند به ایجاد تصویری جذاب و دیدنی کمک کند. برای مثال، انتخاب زاویه بالا (عمود بر سطح) میتواند به نمایش دادن تمام محیط و فضا کمک کند، در حالی که انتخاب زاویه پایین (تقریباً افقی) میتواند به نمایش جزئیات و ارتفاعات کمک کند.
- فاصله: فاصله نزدیک به موضوع، میتواند با نمایش دادن جزئیات همراه باشد ، در حالی که فاصله دور، میتواند به نمایش دادن فضا و محیط کمک کند.
- مدل تصویر: استفاده از مدل تصویر مناسب، نیز میتواند به ساخت یک عکس جذاب کمک کند. برای مثال، استفاده از تکنیکهای مختلف مدلسازی مانند عکاسی سریع (High-Speed Photography)، عکاسی نزدیکی (Macro Photography) یا عکاسی پانوراما (Panorama Photography)، میتواند به ایجاد تصویری جذاب و با تأثیر کمک کند.

بهترین تصاویر را از محصولاتت داشته باش
عکاسی حرفهای از نوشیدنیها و غذا ها، یکی از زمینههای جذاب در عکاسی محسوب میشود. در اینجا به برخی از نکات اصلی و مهم در این زمینه اشاره میکنیم:
- نورپردازی:
نورپردازی، یکی از مهمترین عناصر در عکاسی حرفهای از نوشیدنیها است. برای نورپردازی مناسب، میتوانید از نور مستقیم یا نور نرم استفاده کنید. همچنین، میتوانید از فلشهای مختلف، پرده نوری و نورپردازی از پشت استفاده کنید.
- پسزمینه: پسزمینه، نیز میتواند تأثیر بسیاری در جذبندگی
تصویر داشته باشد. برای انتخاب پسزمینه، بهتر است از رنگهای ساده و یکنواخت استفاده کنید تا نوشیدنی شما بیشتر مشخص شود.
- ظاهر نوشیدنی و غذا: برای بهبود ظاهر نوشیدنی، میتوانید از یخزده کردن، ریختن نوشیدنی در لیوانهای شفاف، استفاده از تزئینات مختلف در نوشیدنی و غذا ، دورچین سازگار و حفظ تعادل رنگی استفاده کنید.
- دقت در جزئیات: در عکاسی حرفهای از نوشیدنیها، باید به جزئیات دقت کافی داشته باشید. به عنوان مثال، باید به دقت نسبت حجم نوشیدنی به لیوان، دمای نوشیدنی، براقیت و
شفافیت آن و ... توجه کنید.
- استفاده از تجهیزات حرفهای: در عکاسی حرفهای از نوشیدنیها، استفاده از تجهیزات حرفهای مانند
دوربین های با کیفیت، لنزهای مناسب، استودیو نورپردازی و ... میتواند، تصاویری جذاب ایجاد کند.
کمی حرفه ای تر باشیم؟
برای یک
عکس برداری خوب از نوشیدنی ها میتوان از تصاویر پرتره استفاده کرد. از عکاسی پرتره زمانی استفاده میشود که حساسیت خاصی روی یک آیتم وجود دارد و قرار است واضحانه فقط آن محصول تصویر برداری شود. در این نوع تصاویر، آیتم مورد نظر در حالت فوکوس قرار میگیرد و اطراف آن، کمی به حالت بلوری و یا تیره تر در می آید که سبب میشود، از نشان دادن جزئیات محیط اطراف آن آیتم جلوگیری شود.
در کنار این موضوع نوعی عکاسی هم در متد رئال وجود دارد، که تمام جزئیات محیط و عکس دیده میشوند. برای مثال، بهتر است در کنار آیتم مورد نظر یک شئ دیگری هم وجود داشته باشد که میتواند برای جذاب کردن عکس بسیار کارساز باشد. درنظر بگیرید، عکس یک نوشیدنی با رنگ های روشن در کنار یک رادیویی کلاسیک چوبی، که چقدر میتوانید جذاب باشد.
استفاده از دود و حالت اسموکی برای یک نوشیدنی و غذا یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های عکاسی است. وجود دود سنگین در کنار یک سوژه، یک عکس رویایی و مدرن ایجاد میکند. اما باید در نظر داشته باشید که بهتر است، عکس به حالت تخیلی نزدیک نشود. چون در زمان عرضه ی محصولات، شاید نتوان آن حالت موجود در تصویر را ایجاد کرد و این یک نمره ی منفی برای مجموعه خواهد بود.
پس از همه ی این موارد، همانطور که وجود شمع باعث آرامش میشود و یک دلپذیری خاصی با خود همراه دارد، وجود آتش در تصویر باعث ایجاد یک جنب و جوش خاصی دارد. مثلا در تصویر پخت وپز یک غذا، اگر توان ایجاد آتش داشته باشید، قطعا یک تاثیر مثبتی در دیدگاه بیننده تصویر ایجاد خواهید کرد.
در نهایت و با توجه به گفته ها، بهتر است که تصاویر و عکس ها همراه با کانسپت مجموعه باشد و در فضایی متفاوت تر نباشد. یعنی تصاویر در محیط واقعی کافه و رستوران و با تجهیزات روزمره ی مجموعه عکاسی شوند و با ایده پردازی و خلاقیت، برجسته دیده شوند.

و در نهایت باید بدونید که
عکاسی محصولات کافه و رستوران، به عنوان یکی از روشهای موثر در جذب مشتریان و افزایش فروش، بسیار مهم است.پس برای عکاسی محصولات کافه و رستوران، باید به نورپردازی، پسزمینه، ظاهر محصولات و جزئیات دقت کافی داشته باشید. استفاده از تجهیزات حرفهای مانند دوربینهای با کیفیت، لنزهای مناسب، استودیو نورپردازی و ... به بهبود کیفیت تصاویر کمک میکند.
همچنین در عکاسی محصولات کافه و رستوران، باید به دقت برای نشان دادن جزئیات و ویژگیهای محصولات، از جمله رنگ، شکل، اندازه و ... توجه کنید.
برای عکاسی محصولات کافه و رستوران، بهتر است کمی خلاقیت و ایده پردازی داشته باشید، پس باید به گونهای باشد که مشتریان را جذب کند و آنها را به خرید و مصرف محصولات دعوت کند.
شما نیز میتوانید با یک
منوی آنلاین و استفاده از تصاویر مناسب، کسب و کار خود را رونق دهید. میتوانید برای
مشاهده نمونه کارهای منوی آنلاین و تصاویر، از این لینک استفاده کنید.
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
نظرات و پرسش و پاسخ کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است شما اولین نفر باشید